Gökboets bokningsvillkor:
Betalning:
All betalning sker via bokningsbekräftelsen man får när man har gjort sin bokning. I mejlbekräftelsen finns en gröna knapp som det står ”Se bokning”, klicka där så kommer man in i administrationsvyn av bokningen där man kan ändra antal personer, banor och annat, men också gör sin betalning.
Vi erbjuder betalning via kort eller faktura och det är som att göra ett köp på internet, när du klickar på den gröna knappen Betala i administrationsvyn av din bokning fyller du därefter din uppgifter som du vill ha för din betalning:
1. Vill du betala med kort så fyller du först i de efterfrågade personliga uppgifterna, därefter kommer du vidare och fyller i dina kortuppgifter och legitimerar dig med Bank-id. Därefter är betalningen genomförd och det ser du genom att bokningen står som Betald och bakgrunden i administrationsvyn går från vitt till grönt.
2. Vill du betala via faktura fyller du först i företagets org.nr. och företagets uppgifter, därefter kommer du vidare och fyller i fakturauppgifterna som du vill ha till fakturan. OBS! Viktigt att den uppgivna mejladressen är rätt stavat då det är den mejladressen fakturan kommer till som pdf-fil. Även här avslutar du med att legitimera dig som köpare med Bank-id, detta för säkerheten och att inte vem som helst ska kunna handla på ert företag. Därefter är betalningen genomförd och det ser du genom att bokningen står som Betald och bakgrunden i administrationsvyn går från vitt till grönt.
Justering av antal:
Ni justerar antal personer i er bokning via er bokningsbekräftelse. Klicka på den gröna knappen ”Se bokning” i mejlet så kommer du därefter in i administrationsvyn för din bokning och du kan göra ändringar av antal, banor och annat samt även göra er betalning där.
Ni kan justera bokningen fram till 1 timme innan er bokade starttid. Gör ni inga ändringar så tar vi betalt för de antal som är senast registrerat i er bokning.
OBS! Vi vill informera om att har du betalat innan du gör ändring av antal så kommer hela din betalning makuleras, därefter uppdateras med nya summan och du behöver då göra en ny betalning på den nya summan. Den gamla betalningen får du tillbaka och det tar någon dag innan du ser din gamla/makulerade betalning på ditt bankkonto vilket medför att du kommer ligga ute med pengar i någon dag.
Tider:
Kom ca. 10-15 minuter innan ni har er bokade tid så har vi tid att checka in er, gå igenom hur det fungerar m.m.
Gruppledare:
Varje sällskap måste utse en gruppledare, vilket vi rekommenderar är den som har gjort bokningen. Det är denna person som är ansvarig för hela gruppen, under hela vistelsen, hos oss på Gökboet.
Lag och lagledare:
Ni väljer själva hur många lag ni vill dela in er i, men vi rekommenderar 2 lag med max 10 deltagare i varje lag. Varje lag ska ha en lagledare som blir ansvarig för sitt lag.
Ålder:
Vi har en åldersgräns på 10 år för aktivitetshuset. Det betyder att vi räknar från det hela året individen blir 10 år.
Varje sällskap har sin specifika lista på valbara banor som gäller just för den åldern ni bokar in för (den ni valde era banor från när ni bokade in er).
För paintball är åldersgränsen 15 år i vuxet sällskap. Utan vuxen så är åldersgränsen 18+ år för hela sällskapet.
Den som gör bokningen måste också vara över 18 år. Det är bokaren som är betalningsskyldig för sitt sällskap.
Egen risk/eget ansvar:
Deltagande i alla Gökboets aktiviteter, samt för aktiviteter med hyrd utrustning, sker på egen risk. Det är sällskapet eget ansvar att följa de föreskrivna säkerhetsreglerna under sitt besök hos Gökboet. Du är ersättningsskyldig för skador på eller stöld av material och utrustning ägd av Gökboet. Detta gäller både hyrd utrustning samt utrustning i aktivitetshuset. Gökboet har inga försäkringar som du kan utnyttja vid hyra av utrustning. Kontrollera din hemförsäkring och vad som gäller vid skador eller förlust av hyrd utrustning.
Egen mat:
Det är tillåtet att ta med lite ätbart till vårt aktivitetshus. I receptionen finns det kök med microvågsugnar där man kan värma lite mat. Köket nyttjas i mån av plats och varje grupp ansvarar själva för sitt eget skräp och iordningställande efter sig själva!
Egen dryck:
Det är tillåtet att ta med lite egen dryck, både med och utan alkohol. Dock får enbart vattenflaskor finnas ute i våra aktivitetshallar. ALL övrig form av dryck får enbart vara öppen samt förtäras i den angivna delen i vår lounge i receptionen. Alkoholhaltig dryck får endast finnas öppnad och förtäras i angivet område i loungen. OBS! Följs inte detta slängs drycken av vår personal.
Lounge:
I aktivitetshuset finns ett loungeutrymme där receptionen är. Detta loungeutrymme är indelat i två delar: ena delen med soffor där ingen mat och dryck får finnas samt en avdelning med bord och stolar där dryck och mat får förtäras. Man får gärna sitta en stund efter aktiviteterna för umgänge, och man samsas om utrymmet med andra sällskap. Det förväntas också normal samtalston och inget stök.
OBS! Varje grupp ansvarar själva för sitt eget skräp och iordningställande efter sig själva!
Kvarglömda saker:
Hör av er så fort som möjligt om ni glömmer kvar saker hos oss. Vi behåller kvarglömda saker max 8 veckor efter det att ni varit här.
Kan man vara färre personer än minidebiteringen?
Ja det går bra, men man betalar för sitt aktivitetspakets minidebitering, ex. det går bra att vara 7 personer på en 5-kamp, men man kommer då betala för 8 personer.
Kan man komma fler personer än bokat antal?
Ja det går bra, då uppdaterar vi antalet i bokningen på plats och man betalar den nya uppdaterade summan för sällskapet istället.
Avbokning:
Måste du avboka ert besök hos oss ska det göras minst 3 dagar innan ert besök, ex. en lördagsbokning kan avbokas senast onsdag samma vecka osv. Då är avbokning kostnadsfritt och ni avbokar via er bokningsbekräftelse. Klicka på länken i mejlet med bokningsbekräftelse (se min bokning).
En avbokning närmare än 3 dagar innan ert besök hos oss debiteras med en avbokningskostnad på 1000 kronor.
Vid utebliven närvaro vilket medverkar till att bokning ej kan genomföras debiteras hela kostnaden.