Gökboets bokningsvillkor:
Betalning:
För att effektivisera betalningsprocessen, följ dessa steg: Efter att ha genomfört din bokning, erhåller du en bokningsbekräftelse via e-post. I denna bekräftelse hittar du en grön ”Se bokning”-knapp. Genom att klicka på den, navigerar du till administrationsvyn för din bokning. Här kan du inte bara justera detaljer som antalet personer och val av banor, utan även genomföra din betalning. Vi erbjuder smidiga betalningsalternativ via kort eller faktura, likt en standard internettransaktion. När du väljer ”Betala” i administrationsvyn, fyll i dina betalningsuppgifter för att slutföra köpet.
För att betala med kort
Börja med att ange dina personliga uppgifter. Fortsätt sedan med att fylla i kortinformationen och verifiera dig med BankID. När betalningen är slutförd, ändras bokningens status till ”Betald” och bakgrundsfärgen i administrationsvyn blir grön.
För fakturabetalning
Starta med att ange företagets organisationsnummer och detaljer. Följ upp med att fylla i faktureringsinformationen. Se till att e-postadressen är korrekt för att säkerställa att fakturan når dig som PDF. Avsluta processen genom att legitimera dig med BankID för säkerheten. Även här bekräftas betalningen genom att bokningens status ändras till ”Betald” och bakgrundsfärgen blir grön.
Justering av antal personer:
För att justera antalet personer i er bokning, använd länken ”Se bokning” i er bokningsbekräftelse. Detta tar er till administrationsvyn där ni kan ändra antal deltagare, banval och annat, samt även genomföra betalningen. Ni kan göra dessa justeringar upp till 1 timme före bokad starttid. Om inga ändringar görs, debiteras ni för det senast registrerade antalet i bokningen. Vänligen observera: Om ni betalat och sedan ändrar antalet deltagare, annulleras er initiala betalning och ni måste betala den nya summan. Den ursprungliga betalningen återbetalas inom några dagar, vilket kan innebära en tillfällig kostnad för er.
Tider:
Kom ca. 10-15 minuter innan ni har er bokade tid så har vi tid att checka in er, gå igenom hur det fungerar m.m.
Gruppledare:
Varje sällskap måste utse en gruppledare, vilket vi rekommenderar är den som har gjort bokningen. Det är denna person som är ansvarig för hela gruppen, under hela vistelsen, hos oss på Gökboet.
1. Lag och lagledare:
Ni väljer själva hur många lag ni vill dela in er i, men vi rekommenderar 2 lag med max 10 deltagare i varje lag. Varje lag ska ha en lagledare som blir ansvarig för sitt lag.
Ålder för deltagare:
Vi har en åldersgräns på 10 år för aktivitetshuset. Det betyder att vi räknar från det hela året individen blir 10 år.
Varje sällskap har sin specifika lista på valbara banor som gäller just för den åldern ni bokar in för (den ni valde era banor från när ni bokade in er).
För paintball är åldersgränsen 15 år i vuxet sällskap. Utan vuxen så är åldersgränsen 18+ år för hela sällskapet.
Den som gör bokningen måste också vara över 18 år. Det är bokaren som är betalningsskyldig för sitt sällskap.
Egen risk/eget ansvar:
Deltagande i alla Gökboets aktiviteter, samt för aktiviteter med hyrd utrustning, sker på egen risk. Det är sällskapet eget ansvar att följa de föreskrivna säkerhetsreglerna under sitt besök hos Gökboet. Du är ersättningsskyldig för skador på eller stöld av material och utrustning ägd av Gökboet. Detta gäller både hyrd utrustning samt utrustning i aktivitetshuset. Gökboet har inga försäkringar som du kan utnyttja vid hyra av utrustning. Kontrollera din hemförsäkring och vad som gäller vid skador eller förlust av hyrd utrustning.
Lounge ytan med kök:
I aktivitetshuset finns ett lounge utrymme där receptionen är. Detta lounge utrymme är indelat i två delar: ena delen med soffor där ingen mat och dryck får finnas samt en avdelning med bord och stolar där dryck och mat får förtäras. Man får gärna sitta en stund efter aktiviteterna för umgänge, och man samsas om utrymmet med andra sällskap. Det förväntas också normal samtalston och inget stök.
OBS! Varje grupp ansvarar själva för sitt eget skräp och iordningställande efter sig själva!
Äta i köket:
Det är tillåtet att ta med något ätbart till vårt aktivitetshus. I receptionen finns det kök med microvågsugnar där man kan värma lite mat. Köket nyttjas i mån av plats och varje grupp ansvarar själva för sitt eget skräp och iordningställande efter sig själva!
Egen dryck:
Det är tillåtet att ta med egen dryck, både med och utan alkohol. Dock får enbart vattenflaskor finnas ute i våra aktivitets hallar. ALL övrig form av dryck får enbart vara öppen samt förtäras i den angivna delen i vår lounge i receptionen. Alkoholhaltig dryck får endast finnas öppnad och förtäras i angivet område i loungen. OBS! Följs inte detta slängs drycken av vår personal.
Kvarglömda saker:
Hör av er så fort som möjligt om ni glömmer kvar saker hos oss. Vi behåller kvarglömda saker max 8 veckor efter det att ni varit här.
Kan man vara färre personer än minidebiteringen?
Ja det går bra, men man betalar för sitt aktivitetspakets minidebitering, ex. det går bra att vara 5 personer på en 5-kamp, men man kommer då betala för 6 personer.
Kan man komma fler personer än bokat antal?
Ja det går bra, då uppdaterar vi antalet i bokningen på plats och man betalar den nya uppdaterade summan för sällskapet istället.
Avbokning:
Måste du avboka ert besök hos oss ska det göras minst 3 dagar innan ert besök, ex. en lördags bokning kan avbokas senast onsdag samma vecka osv. Då är avbokning kostnadsfritt och ni avbokar via er bokningsbekräftelse. Klicka på länken i mejlet med bokningsbekräftelse (se min bokning).
En avbokning närmare än 3 dagar innan ert besök hos oss debiteras med en avbokningskostnad på 1000 kronor.
Vid utebliven närvaro vilket medverkar till att bokning ej kan genomföras debiteras hela kostnaden.